PDA

Tüm Versiyonu Göster : Nereli Oldugunuzu Şivenizle Anlatamaya Calışınız


Sayfalar : 1 2 3 4 5 [6] 7

Hagiwhat
07-01-2009, 18:57
Övünmek Gibi Olmasın Amma KayseriLiyim Gadasıııı :)

Esselam
07-01-2009, 19:11
Gadasını aldığım
Gurbanın olurum
Guzuuum
Nööörüyon
Niidiyon
Keleş oğlan
Kötühız (Kötükız)

İremazan (Ramazan)
İrecep
İleğen

ve R, L ile başlayan tüm kelimeler...

Genelde bizim Kayseri ile komşular Niğde, Nevşehir ve Yozgat böyle konuşur...
Hepsi aynı tip, aynı hareketler, aynı zeka ile yaşar...
Harbiden severim..
Temiz yürekli, delikanlı insanlar ama şive gerçekten müthiş müthiş (((:

fethiye
07-01-2009, 19:25
ben de niğdelim evet doğru annem hala iremazan diyo :))

adı yokk
07-01-2009, 20:13
Gadasını aldığım
Gurbanın olurum
Guzuuum
Nööörüyon
Niidiyon
Keleş oğlan
Kötühız (Kötükız)

İremazan (Ramazan)
İrecep
İleğen

ve R, L ile başlayan tüm kelimeler...

Genelde bizim Kayseri ile komşular Niğde, Nevşehir ve Yozgat böyle konuşur...
Hepsi aynı tip, aynı hareketler, aynı zeka ile yaşar...
Harbiden severim..
Temiz yürekli, delikanlı insanlar ama şive gerçekten müthiş müthiş (((:



kırşehir'i de ekleyelim....

donna
08-01-2009, 02:32
ani gııı nabıyonnuz burda gimse gimsenin nereli olduğunu bulamamış yaaaaa anaaaa:(

tisskiniyorum
08-01-2009, 06:13
saat üjjü bejj geçiyü bea

nilce
08-01-2009, 07:52
çekirdek -çiğdem domates-domat simit-gevrek vs vs geliyom gidiyom=)))

cummed
08-01-2009, 11:43
la yorum antepliyik tama biz hem antepliyik birde biz sevdik mi tam sevikk tabırı caizseee sevik tama yorum:))))

D_uyGu
16-01-2009, 21:51
eyida haburaya söyleyeyim benda nerali oldugumi söylemema gerek kaldımi bilmeyrum ama yinada deyim rizeliyum ha oldimi :D

s_sude
24-05-2009, 15:09
saat üjjü bejj geçiyü bea

bunu buldum :) bunu göçmenler diyo :D

N_Z_L_candy
24-05-2009, 15:15
Anam iki çirtik hanek edek yaff yen berk canım sıkılıy

Bu arada antepliyik

angel02
24-05-2009, 15:17
üj bej gündür yoktum bea özledininz mi beni kızanlar naparsınız bakim=D

İr10ik-maYnak
24-05-2009, 15:18
saat üjjü bejj geçiyü bea

Bulgaristan dan mı :D

İr10ik-maYnak
24-05-2009, 15:20
Geliyan gidiyan bi yere varamıyan ...

=pp

<<özlemim>>
24-05-2009, 15:20
Ende ne deyin ben nasıl anlatıverem ki bilmeyim:):P

figen_esk26
24-05-2009, 15:22
anne gıı hatçeler geldi bize.. vs. vs.

GüL-YüzlüM
24-05-2009, 15:27
Gadasını aldığım
Gurbanın olurum
Guzuuum
Nööörüyon
Niidiyon
Keleş oğlan
Kötühız (Kötükız)

İremazan (Ramazan)
İrecep
İleğen

ve R, L ile başlayan tüm kelimeler...

Genelde bizim Kayseri ile komşular Niğde, Nevşehir ve Yozgat böyle konuşur...
Hepsi aynı tip, aynı hareketler, aynı zeka ile yaşar...
Harbiden severim..
Temiz yürekli, delikanlı insanlar ama şive gerçekten müthiş müthiş (((:

ÇORUMU DA EKLE BABAANNEMLER GELDİ BİAN AKLIMA OKUYUNCA İrecep demeleri fln

Maidem
24-05-2009, 15:51
Geliyan gidiyan bi yere varamıyan ...

=pp

zonguldak sanırım...:-))

avuçlarda eriyen kar
24-05-2009, 15:54
Çi kifte yimek istiyen var mı:)

kontes_55
24-05-2009, 16:16
samsunluyuz daa =)

lazkopat 52
24-05-2009, 16:17
mu pare lazuri mohdi PAZAR(RİZE) :)

haçen Rizeliyizz da :)

İr10ik-maYnak
24-05-2009, 16:23
mu pare lazuri mohdi PAZAR(RİZE) :)

haçen Rizeliyizz da :)

Senin nickin yeter aga :D

İr10ik-maYnak
24-05-2009, 16:29
Daşda düşebülü , ayı da çıkabülü ...

=)

lazkopat 52
24-05-2009, 16:29
Daşda düşebülü , ayı da çıkabülü ...

=)

gastamonu gastamonu dep dep dep :)

seda_angel
24-05-2009, 16:32
la uşak sakaryalıyım daa

HasanN19.05
24-05-2009, 16:37
mu pare lazuri mohdi PAZAR(RİZE) :)

haçen Rizeliyizz da :)

Samsunluyuz daaaaa :)

Yalnız Sizdeki Da kısa ;)
Bizde uzun.

mu Core uşağum (:

Maidem
24-05-2009, 16:42
bende samsunluyum ama lazca konuşan samsunlu görmedim..
gadaşım ve hadiseneniz çok bilindik kelimeler..

HasanN19.05
24-05-2009, 16:47
bende samsunluyum ama lazca konuşan samsunlu görmedim..
gadaşım ve hadiseneniz çok bilindik kelimeler..

Aileden Dolayı Biraz da olsa biliyorum.

Evet Gadaşım denir.
E yi biraz ea biçminde Söyleriz :)

Az gel, Az bi bekle gibi Az kelimesinin kullanılışı :)
Kız demezler, demeyiz genelde gıı derler :)

öyle işte (:

İr10ik-maYnak
24-05-2009, 16:47
gastamonu gastamonu dep dep dep :)

Hee :D

Şampiyon gastamonu :D

kötü-kedi-şerafettin
24-05-2009, 17:08
Daşda düşebülü , ayı da çıkabülü ...

=)

düşebülüüü çıkabülü... :D
hehe...xD

nanuu
24-05-2009, 17:10
Ben bilmiyorum ardahan'in sivesini :(

KABABANGA
24-05-2009, 17:11
Ma sen öle diyisen Ben Ne yapam
-Valla Ben sahan diyiyem Sen Sahan Ayığ ol ....



DİYARBAKIRRRRRRRRRRRRR

azra_hill13
24-05-2009, 18:50
goca kötahyalıyız evelallah...

gönülder
24-05-2009, 18:57
uyyyy ha penda çelmişum pilun pakalum pen nereliyum?

lolooo
24-05-2009, 19:02
haşindi nasi anlatsam size bilmiyrımki :D
trabzon desem has olur :D

esra93
24-05-2009, 19:25
Nediveceeniz ki? =)

züperman
24-05-2009, 19:27
Aytaman aytaman anlamaylar..

cosmic.minik
25-05-2009, 13:01
anlatmam için arapça yazmam gerekicek =)

Supervizore
25-05-2009, 13:09
antepliyik ağam :)

dry_01
01-06-2009, 13:20
adanalıyıkk (:

tuhche
01-06-2009, 17:20
ben inciriyle mehşur bi yerde oturuveriyom garii...

Süte Giren Şemsıye
02-06-2009, 12:52
ay layk kebap şiş and türkiş görls :Pp

kübra09
02-06-2009, 15:27
Antepliyik yooorumm :D

Süte Giren Şemsıye
17-06-2009, 14:20
oo şiitt.. vadefakingörl

karnımguruldadı
17-06-2009, 14:38
abu çoccazlarıma bak gari hele$tiler iice

rizeli-volkan
17-06-2009, 15:03
rizeliyik daa:)

lilav__21
17-06-2009, 15:04
diyarbakırliyem


:Pp

crespo009
17-06-2009, 16:00
ben inciriyle mehşur bi yerde oturuveriyom garii...

Aynısından bende deyiveriyorum garii :)

kotenjant
17-06-2009, 16:06
Uşaklar napaysınız :))

sevda.89
17-06-2009, 16:15
bulgaristan göçmeniyis biz. nabisiniz mare brçetler brçetkalar?

BuffydeVampirSayılır
17-06-2009, 16:15
Zdrasti be çuvek?

beyaz_gül
17-06-2009, 16:18
nörüyon gı :))

sevda.89
17-06-2009, 16:20
Zdrasti be çuvek?

zdrasti. kaksi?

Bugyuppi
17-06-2009, 16:43
une jam shqiptar :D

Bugyuppi
17-06-2009, 16:45
bulgaristan göçmeniyis biz. nabisiniz mare brçetler brçetkalar?

vay topraaam ya :D

sevda.89
17-06-2009, 16:49
vay topraaam ya :D

efendim. nerden sen??? kimlerden???

Bugyuppi
17-06-2009, 16:51
efendim. nerden sen??? kimlerden???

arnavutum ben ya sizlerden değilim :D

PiPa
17-06-2009, 16:52
NedippanGG giiii :D

sevda.89
17-06-2009, 16:57
arnavutum ben ya sizlerden değilim :D

o da güzel. hepimis aynı topran insanlarıyıs :)

^^GlCn^^
17-06-2009, 18:16
şu ileeni virele :D

kuru gürültü
17-06-2009, 18:32
abe trakyalıyım ben bea :D tekkirdağından :D

ozos
17-06-2009, 18:36
ellaham bizim oranin kangali coh mesurdur:) heee bulduguz iste sivasliyam:)

TuGBa_OmL
17-06-2009, 18:40
benum nereli olduğumi anlamak çok kolaydur daaa:)

jentilmen
17-06-2009, 18:47
adanalıyık Allah ın adamıyık
acı yer şalgam içerik
trene çelme takar
uçaga kafa atarık
karpuzu kabuğu ile karıyı .......D
banlancam devam edersem:D

öskhee
17-06-2009, 19:19
daşş düşebilüüürrr ayu çıkabilüüürrr:PpPpP

Uckerock
17-06-2009, 20:39
iyi bayramla !!
bartınlıca gonuşalım;gonuşturalım! üyelerine

kutlama: bütün goca bartınlılarıy gurban bayramı mübarek olsun..
uyarı: fazla et yimey ganıyız geçee.
bita uyarıi: yavlı taraflarını fazla gaçumay dananıy.
tavsiye: gruba da yorum yapıvarıy arada.


----

facebook grubundan gelmişti =))

HasanN19.05
17-06-2009, 22:17
benum nereli olduğumi anlamak çok kolaydur daaa:)

Çemişgezek mi :P

limonyay
18-06-2009, 01:14
biz angaralıyık

TuGBa_OmL
18-06-2009, 01:21
HasanN19.05 :))) hayır arkadaşım sen benim nereli olduğumu biliyorsun şakacı seni:)

collage
18-06-2009, 01:27
bursalıyım.. (=

sagodinleyicisi
20-06-2009, 12:57
her şehirden bir deli getirin maraş'tanda tuttugunuzu getirin

Süte Giren Şemsıye
20-06-2009, 15:57
bursalıyım.. (=

Bursalı olduğunu anlamamda çok yardımcı oldu şiven. :))

abugugu
20-06-2009, 16:37
Şeeey Ben Bir Kadeh Şarap İstemiştim ..

Zamane Gençlik ..

Üşenmek, Gücenmek ..

Heey Piyanist Mozart'ın Veda Bestesi Lütfen !

Paşa Dedesi Oğlum Portrenizi Çizmiş 1.200 Türk Lirası'na Alıcı Buldu, Mutlu Oldum ..

Nerede Kaldı Çikolata Soslu Az Pişmiş Tavuğum ..

Ooo La Laaa, Çok Yavaşsınız !

Şivemiz Yok Yani :)

BiŞeyMiOldu
20-06-2009, 16:39
bremın geçen gün geldım mehelleye hangi mehelle diye soracağsan fiskaya mehlesi..yawu bağtım bitenesi hodır bizim mehlede volta ati dedim oğlım sen kimsen dedi abe kızma yatırdi gitti sonra :D:D

çay.güzeli
25-06-2009, 12:40
bremın geçen gün geldım mehelleye hangi mehelle diye soracağsan fiskaya mehlesi..yawu bağtım bitenesi hodır bizim mehlede volta ati dedim oğlım sen kimsen dedi abe kızma yatırdi gitti sonra :D:D



diyarbakır mı acep :) bildum mi uşağım de bağa bakayim :D

çay.güzeli
25-06-2009, 12:41
yalnız bu çok komikk oldu yaa :) zaten bi çok üyenin profili altın üyelik tarihi yaş şehir yazıyooo :D nerde kaldı bunun tehminliği

mikurinkitaku
25-06-2009, 16:32
niyapesiz kam gızanlaa??

_kaBus_
25-06-2009, 16:36
niyapesiz kam gızanlaa??

Bulgaristan göcmeni geldi bana :)

daş düşebülü ayu çıkabülü =)=)

mikurinkitaku
25-06-2009, 16:41
Bulgaristan göcmeni geldi bana :)

daş düşebülü ayu çıkabülü =)=)

evet bulgaristan göçmeniyiz yani macırız :)

ama ben senin nereli olduunu anlayamadım

lazkopat 52
25-06-2009, 17:03
mu core lazuri(hemşin)

mu pare lazruri(pazar) RİZE :)

ela ela mohdi :)

h_n_d
25-06-2009, 17:05
gel uşağum buraya daaa :)

hopbidi_hopbidi
25-06-2009, 17:14
Al şu çabıdı diki ver palcanlığa nörücen kıs sıpaları bırak sokakta oynasın

nörüyooonnnn:)) en zekisi döne döne ölmüştür :))

elma dilimli patates
25-06-2009, 17:37
napıyosun gaggoş demem yeterli :)
Yav baboş akşam bizim bibiye gidecem :)

--sheyma--
25-06-2009, 17:46
Al şu çabıdı diki ver palcanlığa nörücen kıs sıpaları bırak sokakta oynasın

nörüyooonnnn:)) en zekisi döne döne ölmüştür :))

gaziantep mi acaba ? :)

--sheyma--
25-06-2009, 17:48
Bulgaristan göcmeni geldi bana :)

daş düşebülü ayu çıkabülü =)=)

kastamonu mu ? :)

--sheyma--
25-06-2009, 17:48
napıyosun gaggoş demem yeterli :)
Yav baboş akşam bizim bibiye gidecem :)

bibi, hala demek sanırsam :))

sevda.89
25-06-2009, 17:57
evet bulgaristan göçmeniyiz yani macırız :)

ama ben senin nereli olduunu anlayamadım

bende bg göçmeniyim :)

elma dilimli patates
25-06-2009, 17:59
bibi, hala demek sanırsam :))

evet öyle demek :))

_kaBus_
25-06-2009, 18:05
kastamonu mu ? :)

evett :):)

--sheyma--
25-06-2009, 18:09
evett :):)

:))

.......

--sheyma--
25-06-2009, 18:11
evet öyle demek :))

peki yozgatlı mısın?

jilekk.girl
25-06-2009, 18:39
bilgisayarda oturuyoğ işte needek:::):

elma dilimli patates
25-06-2009, 18:48
peki yozgatlı mısın?

Hayır ELAZIĞ'lıyım :)

--sheyma--
25-06-2009, 18:49
Hayır ELAZIĞ'lıyım :)

hadi ya :/
yozgatlı bi tanıdık da halaya bibi diyodu da ondan dedim

--sheyma--
25-06-2009, 18:51
bilgisayarda oturuyoğ işte needek:::):

sivaslı mısın?

ehueheue ben de herkesinkini tahmin etmeye çalışıyorum :D

elma dilimli patates
25-06-2009, 18:54
bilgisayarda oturuyoğ işte needek:::):

ankara/kırşehir mi :D

endoplazmik retikulu
25-06-2009, 18:57
bilmiyom ki ne desem acaba:D

anti hümanist
25-06-2009, 18:59
azarlı koyun :) dırılama!
sevirem bu sözü :)

sefam olsun oh oh
25-06-2009, 19:01
kele yorum nedin
kanın içine akmaya emi

--sheyma--
25-06-2009, 19:03
azarlı koyun :) dırılama!
sevirem bu sözü :)

bayburtlu musun?
genelde onlar "sevirem, gidirem, gelirem" vs. derler de :)

nightmare19
25-06-2009, 19:14
bilmiyom ki ne desem acaba:D

Sen kendin ol yeter :p

endoplazmik retikulu
25-06-2009, 19:17
Sen kendin ol yeter :p

yah gıcık izmiri anlatmaya çalıştım bilmiyom diyerek:D

nightmare19
25-06-2009, 19:18
yah gıcık izmiri anlatmaya çalıştım bilmiyom diyerek:D

ahahaah ciddi olamazsın :D:D

endoplazmik retikulu
25-06-2009, 19:20
ahahaah ciddi olamazsın :D:D

ayh boğ beni boğ öleyim de kurtulayım :D :D

hadi.canım.sende
25-06-2009, 19:22
hele hele goçççuummm......

nightmare19
25-06-2009, 19:27
ayh boğ beni boğ öleyim de kurtulayım :D :D

Hayır neslin tükeniyo zaten seni koruma altına alcaz :D

hadi.canım.sende
25-06-2009, 19:31
Al şu çabıdı diki ver palcanlığa nörücen kıs sıpaları bırak sokakta oynasın

nörüyooonnnn:)) en zekisi döne döne ölmüştür :))

denizliiiiiiiiiii :) :]

endoplazmik retikulu
25-06-2009, 19:32
Hayır neslin tükeniyo zaten seni koruma altına alcaz :D

ben sana boşuna pislik demiyorum ayrıca da uyuzsun:D

çhatlak
25-06-2009, 19:54
nörüyon gıııı hatçaa!!!!

hadi.canım.sende
25-06-2009, 19:58
nörüyon gıııı hatçaa!!!!

denizli mi

avakado1
25-06-2009, 21:50
bi keletir de razaki var yıkanacak

LAZUT61
25-06-2009, 22:29
UuUyYyYy kesuleyim sağaaaa da:P
(tabi erkeğin sölemesi daha makbul olur)))

hadi.canım.sende
25-06-2009, 22:52
UuUyYyYy kesuleyim sağaaaa da:P
(tabi erkeğin sölemesi daha makbul olur)))

:) hehe bunu herkes anladı

çhatlak
27-06-2009, 15:39
denizli mi


yok bilemedın iç anadoluya gelLl

İr10ik-maYnak
27-06-2009, 15:40
At deyom atemeyon tut deyom tutemeyon

................... ................... dep dep dep



=Pp

evanna
27-06-2009, 15:55
o tummanınıda çek düştü bak:D kız şinnedin gene:P:D

zönkk:D
28-06-2009, 03:04
Ar nostoni do ar ôeyaûi cumalepe var uğunan

haçan oradan bakunca nereli cibi cöstereyrum daaa :D:D

--sheyma--
28-06-2009, 03:18
ecük bazara gidiyoğh :Pp

ibrahimcetin
28-06-2009, 03:19
ula uşağum buraların artuk eskisi kadar tadu tuzu kalmamıştır

lazkopat 52
28-06-2009, 03:25
mu core lazuri papilatttttttttt

norveçli değilimdir herhalde :)

RİZE/PAZAR/papilat(sessizdere) :))) tam olarak :)

_lain_
28-06-2009, 03:28
Kahvereeeengi
eeeldiven
eeellbise
eeellibeş
daaa
uyyy :Pp

önce sizinle dalga geçerler sonra bde bakmışsın onlarda daa demeye başlamış
öyle daa :D

Siz Kardeşsiniz
28-06-2009, 03:33
zabaana çok işim var . Essah diyom çok işim var gı:)
anama dedim etme dutma halılarıda sen yuğ yoğsam ben hepsini yetiştiremem
ne baba değmiş halılarada yuğyosak. ecük beni diinese de yormasa boşa

şimdi gidemde çimem
sonra pambuuuk gibi olur yatarım

:)):):)

ilbay
28-06-2009, 03:35
gidyrik geliyrik sizi burda bulamıyrık.

--sheyma--
28-06-2009, 03:36
zabaana çok işim var . Essah diyom çok işim var gı:)
anama dedim etme dutma halılarıda sen yuğ yoğsam ben hepsini yetiştiremem
ne baba değmiş halılarada yuğyosak. ecük beni diinese de yormasa boşa

şimdi gidemde çimem
sonra pambuuuk gibi olur yatarım

:)):):)

merak ettim nerelisin?

bizimkine biraz benziyo da

Siz Kardeşsiniz
28-06-2009, 03:49
merak ettim nerelisin?

bizimkine biraz benziyo da

önce sen söyle:P

--sheyma--
28-06-2009, 04:00
önce sen söyle:P

önce ben sordum ama neyse :Pp

SiVaS :)

Siz Kardeşsiniz
28-06-2009, 04:39
önce ben sordum ama neyse :Pp

SiVaS :)

he miiii Sivaslı mısın bendee(:

ama biraz benzemiyoki tıpkısının aynısını yaptım:)

--sheyma--
28-06-2009, 04:42
he miiii Sivaslı mısın bendee(:

ama biraz benzemiyoki tıpkısının aynısını yaptım:)

nihuhahaha :D:D bildim bildim yaşasın :))

ya o birazcık lafın gelişi orda bulunmuş :>)

Siz Kardeşsiniz
28-06-2009, 04:46
nihuhahaha :D:D bildim bildim yaşasın :))

ya o birazcık lafın gelişi orda bulunmuş :>)

ben o kadar güzel anlattımki hemencecik bildin:)))

--sheyma--
28-06-2009, 04:51
ben o kadar güzel anlattımki hemencecik bildin:)))

kendine de pay çıkarmasan olmaz yani hemşerim :D

şaka bi' yana sivaslılar kendilerini hep haklı çıkarmaya çalışırlar hee :))

çhatlak
28-06-2009, 20:20
zabaana çok işim var . Essah diyom çok işim var gı:)
anama dedim etme dutma halılarıda sen yuğ yoğsam ben hepsini yetiştiremem
ne baba değmiş halılarada yuğyosak. ecük beni diinese de yormasa boşa

şimdi gidemde çimem
sonra pambuuuk gibi olur yatarım

:)):):)

gardaş sen sivasın neresındensın??? :)))

kenansakaryali
28-06-2009, 20:23
nickimi görmeniz yeterli

KoNYaSPoR_
28-06-2009, 20:26
Dig dig dimedig din

sealeyes
28-06-2009, 20:26
ecük bazara gidiyoğh :Pp

bu kesin tokat =)) ecükkk

meltemö93
28-06-2009, 20:27
nedeysın be mori gııız..:D:D

KoNYaSPoR_
28-06-2009, 21:03
nedeysın be mori gııız..:D:D

Cidden baya merak ettim neresi burası?

sealeyes
28-06-2009, 21:06
bence Makedonya :)

KoNYaSPoR_
28-06-2009, 21:09
:D:D bulgaristan:D

meltemö93
28-06-2009, 21:54
Arnavutum ben:)

Blue.Lucifer
28-06-2009, 22:18
"Tabi goca gış geceleri nası geçecek, hazar bööle oturup kakacaaz, Dünyanın dadı yiyip içmeynen, gonup göçmeynen" :D:D

melankoliq
28-06-2009, 23:50
ben seetinin,pamığın bol olduğu yerde oturuyom.bizim bula güzel olduyu gadar bi ogadar da sıkıcı.biyo bulara gelirseniz görürsünüz nasıl oldunu.emme gekgelenler bulara çok beğeni .geliverinde görün bulara:)))))

Siz Kardeşsiniz
29-06-2009, 00:26
gardaş sen sivasın neresındensın???* :)))Zara :))):)

kandoo
29-06-2009, 00:34
izmir buca :D

çhatlak
29-06-2009, 12:59
Zara :))):)


hadi ya bende zaralıyım tuzlagözü köyünden:))) (akraba çıkıyomusuz)

MuaLLaa
29-06-2009, 18:14
Hindi böyle bi soruyu cevaplayıvercem, vercem de nası bi cevap vereyim diye düşünüvereyoooom gariiiiii:)))))) Höle yazıpba.Ben Egede bi yerlerde yaşıyıvereyommmmm emme aslen Kara Deniz uşağu olayruuuuum:))))))).Bilmem anlatabildum mu daaaaaa?

bayan_espri
29-06-2009, 20:41
uyyy uşağum :D sence nerdenim :D

Sektir_Topunu
29-06-2009, 20:44
uyyy uşağum :D sence nerdenim :D

Bence doğu anadolu'nun en güneyi :Pp

E şıkkı karadeniz :Pp :d

rabiş_42
29-06-2009, 20:51
Çocuklar KENARIYA çekilin.. veya
Onlar DIŞARIYA çıktı..

(sanırım bu kenarıya ve dışarıya kelimelerinden çook rahat anlaşılır :D)

KoNYaSPoR_
30-06-2009, 00:33
Goca gonyali:D:D:D tabi bende
:)

KoNYaSPoR_
30-06-2009, 00:34
Salıvırın çocukları dışarda oynasıgn bi çocuk sizde mi görülmüş:D:D:D Ahmet özdemir(kör ahmet:D:D:D)

nur delikiz
30-06-2009, 00:48
nerden çikti hoyynn bu gonu :D

lefganca66
30-06-2009, 00:49
finduğun memleketindenum :) hacen karadenızlıyık ula :)

Süte Giren Şemsıye
30-06-2009, 14:04
izmir buca :D

şiven süpermiş. dur tahmin edeyim amasyalısın :Pp Allahım yaaa :)))

mutsuz insan
11-07-2009, 12:53
seni görüvirince annah dimişsim sanki eğşin erik börek yimişsim nr sevdiğim çabuk unuttun beni yanık şibir gibi guruttun beniiiiiiiiiiiiii:d

robben
11-07-2009, 13:09
nteke’nin şu şivesi dilinden çektiklerimi hiç unutamıyorum. 1.Yabancı dil öğrenmekte çok zorlanmıştım. 2. Anteke’li eşin olmayanlar ise şu sözlükleri muhakkak tercüme etmek zorunda kalırlar. Bunları size bir sıradayım.



AKiT ....................> ŞURUP, ŞİİRE

ALLEK ……………….> YILIŞIK

ANCÜKLEMEK …..> AVUÇ İÇİ İLE OVALAMAK

ANKEBÜT ………....> ÖRÜMCEK

ANTIZ ……………....> TEKME

AŞKAR ………...……> SARIŞIN, BEYAZ

AŞŞ İR …………..….> AŞURE
ATEBE ……………….> KAPI ÖNU
ATT İM ………………> KARANLIK
AVARE ……………....> BAŞIBOŞ
BAHT iBAHT i ….…> BUKALEMUN
BAA*****E ………...> BAZEN
BEHLÜL . ……………> YETENEKSiZ
BEHTiL ………………> ÇiRKiN

BEZZEKE …………....> SALYANGOZ
BÖSBÖYÜK …………> YETİŞKİN
CAHŞO ……………....> EŞEK
CERBUG ……………..>SİYAH TENLİ, ÇİRKİN

CARDIN ……………..> FARE
CARRA ………………> TESTİ
CELEP ………………..> KALİTESİZ
CELFiN ……………….> PiLiÇ

CENZiR ………………> ZiNCiR
CIRINDIRIK .........> ETiN SiNiR VEYA DERi KISMI
CURUN ………………> KURNA
ÇEBİŞ ………………..> KEÇi
ÇİMMEK ……………> YÜZMEK
KANGIRTMAK ……..>TERSiNE BÜKMEK
KAPKAP ……………..> TAKUNYA

KARKAE …………….> KARA KURU, ÇİRKİN
KASTAL ……………..> ÇESME
KATREMİZ ………….>KAVANOZ
KANNE ……………...> ŞİŞE
KOSKANA …………..> GENİŞ BAKIR KÂSE
KAŞMER …………….> GÜLÜNÇ
KEFKİR ……………...> TEL ELEK, KEVGİR
KERNEP …………….> SU KABAGI
KERTİŞ ……………..> BUKALEMUN
KEŞŞİR ………………> HAVUÇ
KEYTRMEK ………..> KURTULMAK, KAÇMAK

KIRM İT ……………..> KİREMİT
KİRT …………………> SEYTAN, CİN
KLEYDE ……………..> KANGAL, SALKIM
KÖTEK ………………> DAYAK
KUDAMA ……………> LEBLEBi

KUMA ………………..> iKiNCi HANIM
KUMÜG ……………...> HUNi

KUZZULKURT …...> BETER OL

KÜNCÜ ………………> SUSAM
LEHİM ……………….> TENEKE KAYNAGI
LEŞKE ………………..> YAPISKAN
MAHMEL ………...…> YÜKLÜK, DOLAP
MAHULTA …………..> MERCiMEK ÇORBASI
MALTIZ ……………...> MANGAL

MARTABANI ……….> OVAL BAKIR TABAK
MASMANA ………….> SABUN FABRiKASI

MATMAH …………...> MUTFAK
MELFET ……………..> MATKAP
MEŞEREFE ………….> BÜYÜK HAVLU
MEZEK ALMAK…….> ALAY ETMEK

MIH …………………..> ÇİVİ
MİTİL ………….…….> ESKİ, YIRTIK-PIRTIK BEZ
MOSTRA …………….> YUZ, ÇEHRE ÇİRKİN
MUTIG ……………....> SADIK, İTAATKÂR
MÜLEBBES …………> BADEM SEKERİ
SAHAN ……………….> BAKIR YEMEK KABI

Anteke yöresel kelimelerimize yeni eklemeler 01/Eylül/2008
Tarikinde yaptım. Umarım beğenirsiniz !

... Bahraz : Gürgen ağacı.
... Ölük : Ölmüş.
... Firik : Olgunlaşmaya yakın buğday
... Cırlavuk : Ağustos böceği.
... Sınmak : Denemek.
... Gön : Deri.
... Alimiyon : Alüminyum.
... Anariye : Geri
... Anarya :geri,geri gitmek.
... Aporlo : Hoparlör.
... Sıypak :Kaygan.
... Araya gitmek : İşe yaramayacak hale gelmek.
... Zibil : Hayvan gübresi.
... Sifir : Yağlı bulaşık.
... Baldırcan : Patlıcan.
... Fasiliye : Fasulye.
... Tomatis : Domates.
... Zıkım : Zakkum.
... Kavurga : Kavrulmuş buğday.
... Cücük : Yavru kuş,Civciv.
... Kemun : Kimyon.
... Böön : Bugün.
... Güçcük : Ufak.
... Kömeç : Ebegümeci.
... Cingen : Çingene.
... Peşkir : Havlu
... Çapıt : Kumaş Parçası
... Heves : İstemek
... Bayak : Biraz Önce
... Demin : Az Önce
... Kele : Belirtme Sıfatı Olarak Kullanılır (Kele Bacım Bak Hele Gibi......)
... Kaçıl : Yol Açılmasını İstemek
... Geber: Öl
... Geberik : Ölmüş
... Nedicin : Ne yapacaksın
... Şora : Şurası
... Atim : Karanlık
... Pırtı : Giyecek
... Naylon : Traktör römorku
... Motur : Traktör
... Zopa : Sopa,deynek
... Kepdi : Yıkıldı.
... Püssük : Kedi
... Mıkrıs : Cimri
... Teker : Bisiklet
... Mundar : Helal olmayan
... Bamiye : Bamya
... Berkitmek : Şıkıştırmak
... Piskevit : Bisküvi
... Petrol : Akaryakıt istasyonu
... Söfür : Sahur
... Zumzuk : Yumruk
... Camız : Manda
... Avrat: Erkeğin karısına hitap şekli
... Bre: Bey anlamında
... Celfin: Yeni yetme tavuğa, pilice verilen ad
... Cıncık gibi: Yeni, apaçık, olduğu gibi
... Kölge: Gölge
... Öndüç: Ödünç alma anlamında
... Pırtmak: Fırlayıp kaçmak
... Taman: Hani, hani ya
... Varışın: Varınca
... Yekinmek: Ayağa kalkmak
... Sıvışmak : Kaçmak
... Zıbarmak : uyumak

kizila
12-07-2009, 11:42
Afyonluyuk goca donluyuk

halengilin haşgeşle kafen gada olmuş

oldu mu şimdi:Pp

meltemö93
12-07-2009, 15:41
dokunma deym sana benimdir o aydi dışarı aydii dinlemeysin nedeym bakaysın aval aval uh dışarı deym sana be çocuk..:):D

Hagiwhat
10-10-2009, 21:12
Nörüyon gadasini aldigim, guduuuu :))

lazkopat 52
10-10-2009, 21:16
ulaa kot kafalii sen kimlerdesun da hee tanıdum da sende hemşinlisin :)

RİZEEEE :)

Virgüllü Nokta
10-10-2009, 21:19
siz nerelisiniz acaba ? benim nereli olduğum belli galiba :P

istanbul :D

>>>BaRIş<<<
10-10-2009, 23:16
gayseri yillsiyim :D

lefkeli88
10-10-2009, 23:18
He bura bozük kızım kadeleri getirde bi cay içelim...

>>>BaRIş<<<
10-10-2009, 23:23
Aydınlı yokmu akedeşler :d

Şizofrenik xP
10-10-2009, 23:37
Hiç bi yere ait değilim.

dandikyus
10-10-2009, 23:43
i m from united states deermişim:))

yeni nesil ''k''onyalı'yım;)

Hagiwhat
10-10-2009, 23:47
gayseri yillsiyim :D

abooo.. yillisi bi de :D

çikolata93
10-10-2009, 23:59
Nörüyon gadasini aldigim, guduuuu :))

kayseri =)

>>>BaRIş<<<
11-10-2009, 12:48
abooo.. yillisi bi de :D

:) gadalarına alırım :D

Hagiwhat
11-10-2009, 12:52
Hacıı havalarda soguyo, iniyonuz mu bag evlerinden =))

aqresif
11-10-2009, 12:54
adanalıyık(tek başıma)sepici bizim mekan kardeş

fbrhpozitif
11-10-2009, 12:55
anlatamıyorum ya:D
bi tek 'te o ka' bi de 'more napaysın' demeyi biliyorum:)

selectra
22-10-2009, 01:37
abooo:D adanalıyık allahın adamıyık bici yer şalgam içerik trene çelme takar uçağa kafa atarık :D

dowmedes
01-11-2009, 11:01
....olaaaaaa di haydin gidirihhhh eveee oglum donduhh soyuhtan yavvv anlamirmisan...omrumi yedin baba illahlah yavvvv .....bide diyirler ki dadas usumirmis gardas enbele yalan olurmi yavvvvv doniram laaaa doniram kor kokoc oldum sizin yuzuzden vurucuz dalizdan vura..... MADE IN ERZURUM (DADASLAR DIYARI) bu arada super bisey olmus gercekten aklinla bin yasa :)

raporsuz
01-11-2009, 13:02
diin diin diin dimediim din :P

bilin bakiyim bu sivenin ait oldugu memleketi

_TüRkIzI_
02-11-2009, 20:29
....olaaaaaa di haydin gidirihhhh eveee oglum donduhh soyuhtan yavvv anlamirmisan...omrumi yedin baba illahlah yavvvv .....bide diyirler ki dadas usumirmis gardas enbele yalan olurmi yavvvvv doniram laaaa doniram kor kokoc oldum sizin yuzuzden vurucuz dalizdan vura..... MADE IN ERZURUM (DADASLAR DIYARI) bu arada super bisey olmus gercekten aklinla bin yasa :)


:))) Bayburt'u tarif etmeme gerek kalmamış...
Komşuluk böyle bir şey işte bire bir aynı ya :))

dowmedes
02-11-2009, 20:34
:))) Bayburt'u tarif etmeme gerek kalmamış...
Komşuluk böyle bir şey işte bire bir aynı ya :))

visssss ola hele yavvvv en sonunda bitene hemserimi daha buldum :)))))))

dejavuuu1903
02-11-2009, 20:36
Bi şivem bile yok...


:(

__ANGELA__
02-11-2009, 20:37
kayserili değilim ama yirlileri kadar konuşuviririm nörüm havasını alıyorum:))) :)))

_TüRkIzI_
02-11-2009, 20:42
visssss ola hele yavvvv en sonunda bitene hemserimi daha buldum :)))))))

Benzerlikler olduğunu bilirdim de tıpa tıp aynı olması hoş oldu :)
Gerçi ben hiç köyüme gidemedim, herkes İstanbul'a göçmüş
3-4 kuşak öncesi orda... Ama buna rağmen burdaki büyüklerden kaptım şiveden :Pp
Çok keyifli konuşurlarken dinlemek :)

dowmedes
02-11-2009, 20:51
Benzerlikler olduğunu bilirdim de tıpa tıp aynı olması hoş oldu :)
Gerçi ben hiç köyüme gidemedim, herkes İstanbul'a göçmüş
3-4 kuşak öncesi orda... Ama buna rağmen burdaki büyüklerden kaptım şiveden :Pp
Çok keyifli konuşurlarken dinlemek :)

ben sana ufak bir bilgi veriyim BAYBURT il olmadan once ERZURUM'a bagliyldi.....bundan dolayi sadece konusmalarimiz ayni veya benzer degil yasama bicimimiz,yemek kulturumuz birebir aynidir.....tabii kucuk farkliliklar olabilir....... :) ama en nihayetinde ikimizde ayni memleketin cocuklariymisiz.....buna daha bir ayri sevindim :)

_TüRkIzI_
02-11-2009, 20:58
ben sana ufak bir bilgi veriyim BAYBURT il olmadan once ERZURUM'a bagliyldi.....bundan dolayi sadece konusmalarimiz ayni veya benzer degil yasama bicimimiz,yemek kulturumuz birebir aynidir.....tabii kucuk farkliliklar olabilir....... :) ama en nihayetinde ikimizde ayni memleketin cocuklariymisiz.....buna daha bir ayri sevindim :)

Gümüşhane'ye bağlıydı diye biliyorum ben... Hatta bir kaç yerde de okumuştum :s
Yemekler aynıdır biliyorum, gelenek görenekler de :)

tugba yusuf
02-11-2009, 21:00
bayburt gümüşhaneye bağlıydı :):) babamın memleketidir :)

_TüRkIzI_
02-11-2009, 21:03
Düzeltelim...
1887'de Erzurum'a bağlanmış,
1927'de Gümüşhane'ye bağlanmış,
1989'da da il statüsüne kavuşmuş... :)

basszameg
02-11-2009, 21:05
Aşımız cimcik
Suyumuz incik
İşimiz çinicilik
Hadi GALİ gidemin şimcik

dowmedes
02-11-2009, 21:06
Düzeltelim...
1887'de Erzurum'a bağlanmış,
1927'de Gümüşhane'ye bağlanmış,
1989'da da il statüsüne kavuşmuş... :)

tarihi hakkinda kesin bilgim yok ancak ayni besikten kalktigimiz kesin :)

_TüRkIzI_
02-11-2009, 21:12
tarihi hakkinda kesin bilgim yok ancak ayni besikten kalktigimiz kesin :)

Evet öyle (:

kenansakaryali
02-11-2009, 21:28
hafızzzzzzzzz

gönülder
02-11-2009, 21:35
uyyy hapu pen varya hepinuza iyi akşamlar diliyirum :)

lazkopat 52
02-11-2009, 21:37
uyyy hapu pen varya hepinuza iyi akşamlar diliyirum :)

ulaa sonunda bi hemşeri çıktı RİZE lisin sende dimii:))

06silbaştan34
02-11-2009, 21:44
Aranızda Samsunlu yok mu?
Yazın da şivemizi görelim :/

Roxe
02-11-2009, 21:45
Bizim şivemiz yok...
Biz köyden yarın geldik.

SERKANCANDAN
02-11-2009, 21:46
Trabzonsporluyum... :)

gönülder
02-11-2009, 22:00
ulaa sonunda bi hemşeri çıktı RİZE lisin sende dimii:))

yok trabzon luyum

lazkopat 52
02-11-2009, 22:02
yok trabzon luyum

olsun olsun yakın zaten:)

Kestane_-_Şekeri
02-11-2009, 22:51
haçen benda rizeliyim daa

lazkopat 52
02-11-2009, 22:52
haçen benda rizeliyim daa

sonunda bulduk :) çayelindensin sen yada kalkandere :)

Kestane_-_Şekeri
02-11-2009, 22:54
sonunda bulduk :) çayelindensin sen yada kalkandere :)

Evet Kalkandere :)

lazkopat 52
02-11-2009, 22:56
Evet Kalkandere :)

valla salladım tuttu:)))


haçen bende PAZAR :))

yıldızsız_geceler
02-11-2009, 23:24
nörüyonuz gııı burda :)

zuzu_53
02-11-2009, 23:54
uşaklar paçilar bende rizeliyim daa

lazkopat 52
03-11-2009, 17:11
uşaklar paçilar bende rizeliyim daa

etti 3 sende fındıklıdansın yada ardeşenden :)

suböregi
03-11-2009, 17:12
nörüyonuz gııı burda :)

kırsehir ..

sercan_pasa
03-11-2009, 17:15
abe bir tane bile trakyalı yokmu bu forumda bea :):)

kenansakaryali
03-11-2009, 17:18
kız arkadışına bile hafızzzz der....

ZKC_EBRU
03-11-2009, 17:21
Ben Eskişehirliyim.

Çok yapmacık oldu be. :P

anti_SOSYAL
03-11-2009, 17:29
yok mu benimle çiğdem yicek gevrek yicek birileri sanırım şiveli konuşmama gerek yok egeli olduğum herhalimden belli geliyom gidiyom vs. :):)

jahan
03-11-2009, 17:52
.
Hazeynler de gişolmuş.

Dobur tilleler esmiş.

Forum gaynamış ellam.

Şakıfına yeslediğim gufilleri.

:))))

Bilinde göreyim.



Not: antalyada oturuyorum , ama antalya değil :)

jahan
03-11-2009, 17:53
yok mu benimle çiğdem yicek gevrek yicek birileri sanırım şiveli konuşmama gerek yok egeli olduğum herhalimden belli geliyom gidiyom vs. :):)

.
Çiğdem ve gevrek demen yeterliydi :))))

EbRu_S
03-11-2009, 19:53
haçen bende PAZAR :))




Aaaa bende:)

Ama konuşamıyorum öyle çok fazla uzak kaldım...

lazkopat 52
03-11-2009, 19:57
Aaaa bende:)

Ama konuşamıyorum öyle çok fazla uzak kaldım...

oo kınıyorum seni:))) RİZE den uzak durulur muuuuu:)))))))

zuzu_53
03-11-2009, 20:18
etti 3 sende fındıklıdansın yada ardeşenden :)



Hyr :D Bende Kalkanderededim

lazkopat 52
03-11-2009, 20:57
Hyr :D Bende Kalkanderededim

olsun :)) rizeli olsun kalkandereden olsunn:D fark etmez:D

gökçen
03-11-2009, 21:08
gara gara dert deeel bes şeyleee :D

raporsuz
03-11-2009, 21:13
nörüyonuz gııı burda :)

gonya?? .

EceLeSiteM
03-11-2009, 21:16
.
Hazeynler de gişolmuş.

Dobur tilleler esmiş.

Forum gaynamış ellam.

Şakıfına yeslediğim gufilleri.

:))))

Bilinde göreyim.



Not: antalyada oturuyorum , ama antalya değil :)

Yozgat mı ?

EbRu_S
03-11-2009, 22:05
oo kınıyorum seni:))) RİZE den uzak durulur muuuuu:)))))))



Acımasız hayat şartları :p

Yazın çay toplamaya gidicem inşallah 7 sene sonra :):)

lazkopat 52
03-11-2009, 23:25
Acımasız hayat şartları :p

Yazın çay toplamaya gidicem inşallah 7 sene sonra :):)

oo bişe değişmedi aynı rize:) herkez kolay sanıyor ama zor iş :)

matraxıngücüadına
04-11-2009, 02:45
Angaralı değilim:Pp

b3rn4
04-11-2009, 02:46
tirabzonliyım :)

Süte Giren Şemsıye
05-11-2009, 12:54
tirabzonliyım :)

Şivenden anladık harbi.
Tirabzonliyım diye ancak bir Muş'lu diyebilir
=/

farabi
05-11-2009, 13:41
Angaralı değilim:Pp

kayserilisin ozaman :)

Hagiwhat
24-12-2009, 20:54
Övünmek gibi olmasin o zaman.. :))

qetafe
24-04-2010, 15:37
Çorumluyuk heri...

lazkopat 52
24-04-2010, 15:39
lazuri nenaaa :)

ella ellaa mohdiiii :)

ula yazarken bile coştum :D

çok mu belli ettim papua yeni gineli olduğumuzu :P

Pazar/RİZE :)

madurga
24-04-2010, 15:42
sözle nasıl anlatılır kızan bea :)

blink_284
24-04-2010, 15:47
menim kayerli bolganımı anlamak terakay zaman alabilir bır sürü tatar otura menim şehrimde waayyy profilimde yaza eken tü tü tü :)))

FİDANN
24-04-2010, 15:48
bayburtluyam kardaş :D.

-YÜREK İŞÇİSİ-
24-04-2010, 15:50
sopa ya zopa derler, bankaya banga.... bulun bakalım neresi burası...

DADO
24-04-2010, 15:50
Sivaslıyım gardaş,Sivaslıyım.

ELİF.1907
24-04-2010, 15:50
Bahçede varsa biraz madenis ver bize
hahaha :D
bilin bakalım :P

lazkopat 52
24-04-2010, 15:52
Bahçede varsa biraz madenis ver bize
hahaha :D
bilin bakalım :P

aşşağı venezuella :D

ELİF.1907
24-04-2010, 15:53
aşşağı venezuella :D

hayır :D :D

lazkopat 52
24-04-2010, 15:55
hayır :D :D

ortada bi okyanus var ordan mı :D

ayşe19-07
24-04-2010, 15:56
O uşağum rizeliyumda...:)

yazamadım sanırım lazca konuşamadığım için ama lazkızıyım...:);)

ELİF.1907
24-04-2010, 15:57
ortada bi okyanus var ordan mı :D

yok yok Kayseri orda deniz bilem yok :D :D

lazkopat 52
24-04-2010, 15:57
O uşağum rizeliyumda...:)

yazamadım sanırım lazca konuşamadığım için ama lazkızıyım...:);)

neresi RİZE nin:D

ayşe19-07
24-04-2010, 16:04
neresi RİZE nin:D

:))
kömürcüler derler(singöz)diyorlar...

bilmem bilirmisin?...:)

ELİF.1907
24-04-2010, 16:04
Kayseriliyim.Com / Kayseri Lehcesi (http://www.kayseriliyim.com/kayseri/sive.php?alfa=a&kkk=0&alfa1=9)
:D

lazkopat 52
24-04-2010, 16:06
:))
kömürcüler derler(singöz)diyorlar...

bilmem bilirmisin?...:)

ımm merkezlisinn:)

salarhayı bilirmisnn :d

Bana Bunlarla Gel
24-04-2010, 16:08
gardaş

:)

m.e.r.v.e.e
24-04-2010, 16:10
nördünüz la görüşmeyeli :)
naptınnnn ??
nörecen bu pattesleri (ne yapacan bu patatesleri)

ee bide profilde yazıo gayrrii anlayın :D

ayşe19-07
24-04-2010, 16:11
ımm merkezlisinn:)

salarhayı bilirmisnn :d

Bilirim şuanda rizedeyim zaten..:)

gggülenay
24-04-2010, 16:12
gadasını aldıklarım nördünüz :))
kayseriliyiz :))

lazkopat 52
24-04-2010, 16:12
Bilirim şuanda rizedeyim zaten..:)

vala dee:D

PAZARLAYIM benn :) PAPİLAT(sessizdere) :)

ihuhu :D

ayşe19-07
24-04-2010, 16:15
vala dee:D

PAZARLAYIM benn :) PAPİLAT(sessizdere) :)

ihuhu :D



evet rizedeyim miss gibi çay kokuyor hemşerim...:)

biliyorum pazarlı olduğunu bilmeyen yok sanırım..:D

lazkopat 52
24-04-2010, 16:16
evet rizedeyim miss gibi çay kokuyor hemşerim...:)

biliyorum pazarlı olduğunu bilmeyen yok sanırım..:D

evet bilmeyen yok galiba:d

botanikte bi çay içesum geldii :D

KoNNYa_RoCK
24-04-2010, 16:17
anlatmaya gerek yok gonyalı oldumuzu afganıstanlılar bıle bılıyo:P

ELİF.1907
24-04-2010, 16:19
Kayseri dedikleri, pastırmadır yedikleri, çok hoşuma gidiyor nörüyon gı dedikleri.
:D :D

ayşe19-07
24-04-2010, 16:20
evet bilmeyen yok galiba:d

botanikte bi çay içesum geldii :D

:))
Fazla bilmiyorum rizeyi aslında o dediğin yeride bilmiyorum yabancıyım buralara ama havası muhteşem..

çok şanslıyız..:)

lazkopat 52
24-04-2010, 16:21
:))
Fazla bilmiyorum rizeyi aslında o dediğin yeride bilmiyorum yabancıyım buralara ama havası muhteşem..

çok şanslıyız..:)

merkezde ziraat parkı :) ziraat yokuşuda derler :)